Zagorovanje – jedan značajan osvrt na početke, i uvod u…

U godini koja je na izmaku, neki izdavači su se sa posebnim zadovoljstvom osvrnuli na neki jubilej u vidu 50 godina od pojavljivanja Zagora u našim novinarnicama… No, da se podsetimo, Zagor je u matičnoj Italiji ugledao svetlo dana nekih sedam godina ranije; ipak, i od ’68 na ovamo, sa manjim ili većim prekidima, ovaj junak je pružao užitak mnogim generacijama koje su na ovim prostorima odrastale na stripovskim i drugim avanturama, tako da je Duh sa sekirom kod nas po popularnosti pretekao Teksa Vilera, koji  je u domovini Boneli junaka ipak smatran prevashodnim…! Prva epizoda koja je izdata kod nas nosi naziv Nasilje u Darkvudu (naš prevod za Lupi Neri – „Crni vukovi“), i to je već  dosta zrela faza, a novoj publici valjalo je tek što-šta nakandno razjasniti…

I, dok se po kioscima valjaju redovna i vanredna izdanja (nećemo ni ulaziti u to šta je već najavljeno, niti dokle se stiglo sa ispunja-vanjem primamljivih obećanja – uzbudljivih novih izdanja na pretek, ugl. zahvaljujući Veselom četvrtku, koji je nedavno čak obnovio nekadašnji (Dvevnikov) serijal  prepoznatljivog  naziva i pojave, Zlatna serija!)

U ovom vidu omaža, najpre ćemo podsetiti da je početkom jeseni jedna relativno kraća epizoda objavljena, začudo, u Politikinom zabavniku… i to u boji! U pitanju je epizoda Nestali totem, jedna od prvih kreiranih uopšte, a veliki G. Feri se osim standardne uloge crtača, oprobao i kao scenarista, što je ipak atipično za njega – priča je prilično čitljiva i uzbudljiva, ali vidi se da je grafička strana još u nekoj fazi sazrevanja, i možda, što neki primetiše, kadrovi malo opterećeniji balončićima sa tekstom… No, o svakom ostvarenju vrednom truda mogu biti podeljena mišljenja, a možemo se malo uputiti i uporediti utiske osvrtom na napise u ovih par foruma:

A ako vam se ćini malo konfuznom ova (ipak prigodna…) šetnja po nekadašnjim i aktuelnim stranicama sa omiljenim junacima, potrudićemo se da u sledećoj prilici malo kompaktnije predstavimo jednu od avantura pravdoljupca iz Darkvuda – budite u toku da biste spoznali…  ‘ZAVERU BOGOVA’!

Mišo Koprivica
Mišo Koprivica
Mišo Koprivica je od svog ranog opismenjavanja veliki ljubitelj stripova, a tu sklonost nije zasenio ni razvoj interesovanja prema lepoj književnosti, raznolikoj stručnoj literaturi, prema raznim (sup)kulturnim sadržajima uopšte. Svoje malo bekstvo i nadgradnju nad zamućenom kolotečinom nalazi i u pisanju i konzumiranju poezije, uživanje u slušanju muzike i skromnim porodičnim kretanjima. Oženjen je i otac dvoje dece.