Dušan Opačić: Recenzija knjige „Pelin i med 2“, Bojana Stupar, autorsko izdanje (2017)

Neizvesnost prvog dela knjige „Pelin i med“, novosadske spisateljice Bojane Stupar, po logici stvari dolazi do epiloga u nastavku romana. U prvom delu autorka knjige nam je dozvolila da kao čitaoci sami izaberemo kraj i da li će po našem izboru završetak prvog dela biti u tragediji ili melodrami. U nastavku mi kao čitaoci nemamo izbor i povinovani smo volji tvorca „Pelin i med 2“. Ovom prilikom ne želim da otkrivam sadržaj, tok radnje i epilog kada je reč o ovoj veoma turbulentnoj ljubavnoj storiji naših glavnih junaka Feđe i Marine. Neizvesnost tokom čitanja krasi fragmentarni stil pisanja i urbana reč kojom se služi autorka knjige. Verujem da je ovo baš ona ljubavna priča na koju su ljubitelji tog žanra dugo čekali i da se tu ne radi o nekoj fantaziji ili halucinaciji, koliko god je istinska ljubav obezvređena u epohi u kojoj živimo. Ovo je roman u skladu sa realnošću. Neki baš tako i žive u realnom životu uprkos i mimo surove današnjice. Jako mi je teško da pišem i da svoje misli pretvorim u tekst kada je ovaj žanr u pitanju. Nisam na svom terenu a želim da pišem za svoju dušu, što je naravno u ravni iskrenosti. Najbitnije je naglasiti da se ovde ne radi o nekoj „ljubavnoj“ limunadi i književnom trešu na koji nalećemo svakodnevno iz flomastera armije novih skribomana koji sebe nazivaju piscima. Ovde govorimo o ozbiljnom savremenom književnom delu, na kojem je ozbiljno i temeljno rađeno i veštinom autorke knjiga živi (opet ponavljam) u realnosti. Ovde je ljubav suština, borba za nju i požrtvovanje, oslobođena bespotrebne patetike i forme u vidu reči „volim te“ koju možemo iznuditi od stranca preko danas modernih društvenih mreža. Spisateljica Bojana Stupar piše poeziju i prozu i daje svojim delima sebe i njene najviše domete i sa moje tačke gledišta mislim da se nalazi na početku bogatog književnog stvaralaštva.                                                                     Delo „Pelin i med 2“, može biti glavni svedok i branilac istinske ljubavi pod optužbama današnjice i presudna reč kada kažemo da je ljubav suverena, te oba njena dela najtoplije i posebno preporučujem ljubiteljima old school ljubavnih klasika.

Dušan Opačić