Recenzija: Poslije svega

„Sjetim se što je Landon rekao o slomljenom srcu, to da ako ne voliš neku osobu, onda ti ne može slomiti srce. Hardin mi stalno slama srce, čak i onda kad mislim da više nemam nijedan cijeli komadić. Znači da ga volim. Volim Hardina.“

Dok mnogi pisci ne znaju pravilno rasporediti radnju te postaviti pravi vrhunac u središte knjige, to nije slučaj kod novopečene ali svjetski poznate spisateljice Anne Todd. 25godišnja je Anna  svoju popularnu priču započela objavljivati 2013. godine na poznatom websiteu, Wattpad, koji je prava internetska meka za amaterske pisce i online čitatelje. Također, tvrdeći da je glavni lik inspiriran Harryjem Stylesom, Anna Todd privukla je mnoge obožavateljice poznatog boy-benda One Direction.

Glavna junakinja ljubavne priče, Theresa, ili draži joj nadimak, Tessa, obična je osamnaestogodišnja djevojka koja cijeli život drži unaprijed ispisan u planeru. Željno iščekivani koledž, promjenio joj je konzervativno mišljenje i životne stavove u svega nekoliko tjedana.

Od djevojke u dosadnoj odjeći koja je dane i noći provodila nad knjigama u krevetu, postala je dio društva o kojem je donedavno imala samo loše mišljenje.  Cimerica žarko crvene kose, mladići puni piercinga i tetovaža, raskalašeni tulumi samo su neki od čimbenika koji su Tessu nepovratno promjenili. Velike joj prepreke zadaje i stroga majka praveći joj probleme već pri samom dolasku u kampus.  U prologu nam na dvije stranice spisateljica skromno otkriva što je ustvari uzrok Tessine iznenadne životne promjene? Odgovor je naravno – ljubav. Kako to obično biva kod iznenadne, mladenačke zaljubljenosti, Tessin osjećaj za ispravne životne odluke i usmjerenost prema budućnosti u potpunosti nestaje.  Spoznaja da je zaljubljena u punkera čija je osobnost čista suprotnost njezinom dosadašnjem dečku Noi, dovodi ju do uzastopnih situacija u kojima slušajući srce iznova povrjeđuje sebe ali i svoje bližnje. Uz Tessu, najviše pati i Noah, srodna duša iz djetinjstva, koji ju nije napuštao ni u najtežim životnim trenutcima. Na nimalo lak način saznaje kako je njegova dugogodišnja djevojka skinuvši krinku, zalutala u potpuno nepoznatom životnom smjeru prepustivši se ljubavi.

Kako u njihovoj idiličnoj ljubavi ne bi stalno tekla rijeka meda i mlijeka, Hardin i Tessa zapliću se u uzastopne svađe i prekide. Za većinu njih kriva je Tessina neprijateljica, ružičaste kose i oskudnog oblačenja, Molly, te bi sve pripadnice ženskog roda mogle potvrditi i jednu takvu „žderačicu muškaraca“ u svojoj okolini… ukoliko to nisu upravo – one same.  No, s druge ih strane spoznaja da imaju samo jedno drugoga ojačava i vraća na zajednički put.  Nakon  530 stranica, baš kad pomislite da je sve savršeno svršeno i da za glavni ljubavni par ostaje samo rečenica „i tako su živjeli sretno do kraja života…“ Dogodi se što? Potpuni raskol! Naizgled neočekivani kraj natjerat će da se oni poistovjećeni s pričom uhvate za glavu i prestanu vjerovati u ljubav. No,  Anna je pripremila i drugi dio romantičnih spletki pod nazivom – Poslije svega  Sudar.

Svakako, ovaj je roman još jedan proizvod hiperprodukcije te se ne može uvrstiti u vrhunce svjetske književnosti. Stoga bi svi oni koji uživaju u knjigama sa pozlaćenim blokom i dubokoumnim porukama trebali ostavit da ovo djelo odmara na polici.
Svima koji su bili oduševljeni trilogijom 50 nijansi sive, svakako će se svidjeti i knjiga Poslije svega jer ju mnogi nazivaju i inačicom djela EL James.
Jednostavno i lagano čitljivo djelo, bez retrospekcije i pomaka radnje, no uz mnogo napetosti i iščekivanja raspleta treba se naći u rukama svih onih  koji bez obzira na uzrast u sebi čuvaju zaigrano dijete i istinskog zaljubljenika u ljubav!

Martina Špoljarić
Martina Špoljarić
Maturantica Opće gimnazije u Valpovu. Volontiram u knjižnici. Kada nešto želim, napravim sve da to ostvarim. Velika mi je želja upisati novinarstvo ili političke znanosti i uspjeti u tom poslu.